SIH0-modulen ATTE Power

2017-06-25
Asfalten målad och mer gräs "planterat". Påbörjat ballasteringen.





















2017-06-22
Lång tid sedan senaste uppdateringen. Tyvärr har det inte hänt så mycket förrän i Juni 2017
Här följer några bilder på vad som hänt.
Spåret är målat. Golv för spåret i avlastningsbyggnaden målat och monterat.























Asfalt i form av våtslippapper. Skall sedan målas ljusare grå så att det inte ser nyasfalterat ut.
Gräs på rulle längs kanten. Skall kompletteras med buskar och träd.


























2016-05-11
Växelomläggningen monterad. Stängerna är 3 mm rundstav av lättmetall. Förses med två små hål i ena änden för att fästa "kroken". Andra änden gängas med M3. På stången skruvas en liten träkula som handtag.


















2016-05-09
Andra strykningen av modulsidorna klar. När sidorna är torra så är det dax att montera stängerna för växelomläggningen.

2016-05-08
Första strykningen av modulsidorna. Ett oväntat steg kanske, men har sin förklaring i att det är enklare att måla försänkningarna för växelmanövreringen innan själva manöverstängerna är på plats.



























2016-05-07
All el färdig och kontrollmätt. Hål borrade för manöver av växlarna. Ny vägg limmad på plats på insidan av hålen.




































2016-05-05
Montering av växelelomläggare av typen Bluepoint. Dock så saknas ännu själva manöverstången.
Elen på första sektionen klar.


















2016-05-03
Spåret i stort sett på plats. Det som saknas är de korta bitarna ut till gavlarna utanför växlarna.
Jag använder mässningsskruv för att fästa rälsen vid gavlarna. Ibland så hamnar inte skruven där man vill utan man får löda rälsen i kanten av skruvskallen. Viktigast är att det sitter fast samt att spåret är mitt för varandra i skarven. Matningen löder jag på undersidan av spåret och drar ner mitt under spåret, vilket blir snyggare.






2016-05-02
Växel 2 monterad på plats. Först fräste jag dock upp ett hål under staget till växeltungorna, så att jag kan montera en Bluepoint växelomläggare på undersidan.































2016-05-01
Spårplan version 2.
Nu finns möjlighet att ansluta modulen från två håll samt passera uppställda vagnar ifall ATTE-Power inte är längst ut på industrispåret







Den ursprungliga spårplanen.

klicka på bilderna för att se dem i större format.

2016-04-30
Efter allt för lång tid har jag fortsatt att bygga på denna modul igen.
Idag påbörjades spårläggningen av den högra sektionen.


2015-07-26
Benfästena på plats. enbart två ben per sektion. Benen skruvas fast med en vagnsbult och vingmutter.
Längs ena kanten på fästet är en träklots limmad som förhindrar att benen vrider sig.
Jag bestämde mig för att byta byggnad för kraftverket mot en mer modern byggnad.
Eventuellt kommer det att påverka spårplanen.

2015-07-02
Även ramen till sektion 2 klar.
Gjorde ett test hur modulen kan ta sig ut genom att låna ett färdigbyggd hus från min hemma-bana, några flexlängder samt några kolvagnar.


2015-06-28
Första ramen klar, förutom benfästen.
Test av ny gavel inför en kommande justering av normen för att förenkla borrningen då två hål ligger väldigt nära varandra. Tillägg av två hål 57 mm ut från spårmitt för att anpassa till MMM 2R 2.1.
Modulen byggs av Biltema hyllplan och återanvänt material från en riven hemmabana (Tack Fredrik Pettersson).




2015-06-27
Äntligen har arbetet påbörjats på modulen.
De första brädorna har kapats.

No comments:

Post a Comment